Monday, November 25, 2013

WANDERLUST

Aneb o tom, jak jsem jela na dovolenou, která mi obrátila život vzhůru nohama.
Víte, jak to je, když si člověk tráví hodiny plánováním, surfováním na internetu, sepisováním poznámek, pro a proti ... a jak se někdy realita vymkne z rukou. A tohle se mi stalo dvojnásobně. Jak s plánováním dovolené, tak i mýho after-aupair života.

Když jsem se kritickým okem podívala na moje příjmy a zhodnotila, že pokud chci před odjezdem něco našetřit, můžu si na podzim dovolit jednu dovolenou. Léto skončilo a já zřízená z tříměsíčního kolotoče s dětma, rozhodla jsem se, že udělám výjimku a pojedu na odpočinkovou dovolenou.
Představa: Totální relax na pláži, v pozadí nějaká beach music, v jedné ruce drink, v druhé knížku, na tváři sluneční paprsky
Verdikt: Pojedu na Floridu!

Plán: Miami ---> Florida Keys ---> Key West ---> Miami ---> New Orleans

Připojila se ke mně Nal, kterážto mi nechala volnou ruku při všem plánování a zařizování.
V září jsme si teda sbalily kufříky a vyrazily směr Sunshine State.
Miami nás přivítalo pořádně horkým objetím. Zbytek dne jsme strávily sluněním na South Beach.

Byl to první a na dlouho dobu poslední slunečný den. Yep, řeknětě hello hurikánové sezóně. Večer jsem začala pít k večeři margarity a přemlouvala Nal, abychom šly na párty, kterou jsme od těch dohazovačů vybraly jako nejsolidnější. Ona ale nechtěla. A tak jsme se rozhodly nechat to na další den a místo toho se usadily v baru na střeše našeho hostelu na Ocean Drive.
Později jsem jí za to rozhodnutí poděkovala, protože kdyby mi na to kývla, celá dovolená by se asi odehrála úplně jinak.
Long story short ... v baru jsme potkaly lidi, co žijou na Miami Beach a strávily s nima celej večer. I když mi teď připadá šílený, že jsme se svěřily do rukou úplně cizích lidí, a že to mohlo dopadnout špatně, tenhle příběh má šťastnej konec a já už téměř tři měsíce vztah =)

V pokoji s náma bylo spousta holek a mezi nima i holčina ze Slovenska, kterou jsme s náma přibraly na výlet do Everglades. Jelikož byla ale hrozná bouřka, tak jsme z parku moc neviděly. Ale aspoň jsme se dostaly na aligátoří show zdarma =)

Více fotek z Miami a Everglades v GALERII

Půjčily jsme si auto a vydaly se dolů po Florida Keys. Zastavily jsme se na Key Largo, kde jsme jeli na šnorchlovací výlet ke korálovým útesům a obhlídnout Ježíše, haha =) Krásný, ale oceán byl trochu divokej a plnej medúz. A to tak, že když jsem se vracela k lodi, tak jsem měla téměř panickej záchvat, protože mě proud odnášel pryč a všude kolem mě stovky žahavejch medúz. Ale nakonec jsem pouze s jedním popálením skončila šťastně zpátky na lodi.

Key West byl úplně jinej svět. Karibská pohoda tady sršela z každýho koutu, z každý slepice, co všude kolem pobíhly =) Všechno bylo "most southern" hotel, dům, bar, odpadkovej koš =D Ve spoustě barech bylo povoleno kouřit, hrála tam živá hudba a já snad nepotkala člověka, co by se mračil.

Na Mallory Squre jsme se nasmály s pouličníma komediantama, a pak se sedíc na mole nechaly unášet barvama překrásnýho západu slunce.

Po západu slunce nás čekala Duval Street, což by se dalo přirovnat k Ocean Dr. v Miami. Nečekejte ale luxusní auta (ne teda tak často jako na Ocean) designový restaurace a bary. Ono sice Key West je drahý místo, ale je to prostě úplně jinej styl. Styl, kterej se mě osobně zamlouvá mnohem víc =)

nejmenší bar na ostrově, hihi
Po Key West jsme mířily zpátky do Miami. Po cestě jsme zastavily nejprve na Duck Key a zaplavaly si tam s delfínama =) Jsou to překrásný zvířata a moje radost v těch chvílích dosahovala nebeských výšin =)))))

Poté jsme se si udělaly malou zajížďku zpátky do Bahia Honda State Park. Bylo to nejkrásnější místo z celý dovolený a zároveň nejslunečnější den =))

Zbytek Florida Keys jsme jen projely a do Miami se dostaly až v po západu slunce.
¨

Zbytek fotek z Florida Keys v GALERII

A pak tedy naše poslední zastávka New Orleans. Možná se ptáte, proč zrovna New Orleans, když to je poněkud z ruky. Ono v prapůvodním plánu bylo udělat roadtrip z Floridy do NO, ale nakonec to dopadlo jak to dopadlo a kvůli úspoře času jsme letěly letadlem.
Věděla jsem, že pokud se tam nepodívám teď, tak už na to potom nebudu mít čas. Z mně neznámýho důvodu mám prostě pro New Orleans hroznou slabost, a to místo mě k sobě táhlo jako magnet.

jsem věrnej divák American Horror Story, a když jsem vypátrala adresu domu, kde se odehrává momentální série, málem jsem se rozpustila blahem =D (http://www.youtube.com/watch?v=sUz62kCSRGg)
 Povím vám tady jednu úžasnou historku =) Jedeme si tak s Nal v cable car (New Orleanská tramvaj) a koukáme zmateně do map, kde máme přesně vystoupit, když v tom zaslechnu podivně známej hlas "Moniiiiiiik..?" Odlepím oči z mapy a koukám do vykulenejch mandlovejch očí Valentine, Francouzsky co se mnou přiletěla do Ameriky. Byla krátkou dobu u host rodiny v Kalifornii, ale zametali s ní hůř než se psem, tak odjela zpátky do Francie. Po nějaké době se vrátila do USA, a pracovala v Orlandu v Disney Worldu.. To byly moje informace, který jsem věděla, co jsme si dopisovaly na facebooku. A tak se prosím zcela neplánovaně potkáváme v cizím městě na dovolený =) Pravděpodobnost takovýho setkání, a toho, že zůstáváme ve stejným hostelu je prostě mizivá =)))

Krátce jsme se připojily k Valentice a její francouzské skupince, ale jelikož jsme se s Nal chtěly najíst, naše cesty se rozdělily. Pochybuju, že se ještě někdy v životě potkáme, ale na druhou stranu, kdo ví =)
Před náma páteční večer a my teda začaly pomalu kráčet nechvalně proslulou Bourbon Street. Co k tomu místu dodat ...

nekonečně dlouhá Bourbon Street

ve French Quarter může člověk potkat všemožný tvory =D
Bourbon Street je neskutečně hříšný místo. Alkohol teče proudem, pije se VŠUDE, kouří se všude, dámy můžou očkávat, že po nich pánové budou házet korále, za účelem spatřit jejich poprsí =D ... and all that jazz. Byla jsem ve Vegas, ale co jsem zažila na Bourbon Street je jiný, veřejnosti nepublikovanelný kafe. Docela by mě zajímalo, jak to tam vypadá na Mardi Gras =)

Jak jsem se zmínila na začátku, já jsem opravdu neplánovala, aby se ta dovolená proměnila v jednu velkou párty ... niceméně se to tak "bohužel" stalo. Ať už mluvíme o Miami, Key West nebo New Orleans. Mrzí mě, že jsem nevyfotila více fotek hlavně ve French Quarter nebo v našem úžasným bohémským hotelu, ale za víkend jsme tam pobyly opravdu jen pár hodin, a ve stavu v jakým jsme se nacházely, jsem vůbec ráda, že jsem ten foťák neztratila.

Něco málo fotek z New Orleans tedy v GALERII

Na téhle "dovolené" jsem si teda opět moc neodpočinula. A předpokládám, že žádnou takovou už asik nezažiju. Ale jak jsem řekla o pár řádků výše, kromě fotek, žážitků a suvenýrů mi to dalo něco úžasnýho =) To, že potkám někoho, kdo by mi převrátil svět naruby, jsem ani ve snu nečekala. A že moje další výlety budou mít cílovou destinaci Miami, který ani nebylo v mým bucket listu, už vůbec ne.
Ale stalo se ... a o více o tom, zase příště, jinak ten článek bude nekonečnej =)

4 comments:

1. Jsem hrozně moc ráda, že se s námi dělíš o své zážitky. Všechno je naprosto dokonalý! Moc ráda čtu tvoje články, protože pro snílka jako já je tvůj blog to nejlepší :) Dovolenou na Floridě ti hrozně moc závidím!! Myslím, že je důležitý, že jste si to užily a že jste se jenom neválely někde na pláži, ale že jste něco viděly a zažily :) Ty jo hrozně moc mě zajímá, jaký vztah jsi navázala, dobře napínáš!! :D Jde na tobě vidět, že jsi se změnila a tak nějak vyspěla, že toho máš více za sebou. Máš vlastně už 4 tetování, že? :D
    A ještě... zkusila jsem si tě přidat na instagramu. Jsem tam jako anie_green, tak jestli by ti to nevadilo, byla bych ráda, kdyby sis mě přidala, ale kdyžtak nevadí..
    Pokračuj v psaní úžasných článků!!

ReplyDelete
  2. Moc děkuju za milej komentář =) Já nejsem nikdy stoprocentně spokojená s dovolenou, protože je vždycky něco, co nestihnu vidět =D ale to zase neznamená, že si stěžuju nebo tak ... to v žádným případě =) a na dovolenou, kde bych jenom ležela na pláži asi nikdy nezažiju, vždycky je něco, co se dá podniknout ;)
    Ano, tetování už mám čtyři =D a teď mám na nějakou dobu asi pauzu =)
    Jinak Instagram už jsem zpřístupnila ;)

ReplyDelete
  3. Ahojky Mony, tvé zážitky jsou f an t a s t i c k é, díky za ně. Ještě jednou moc a moc děkuji za pohled, moooc mě potěšil, jak jsi si na mě vzpomněla. Já na tebe myslím stále a jsem zvědavá zda se někdy uvidíme. papa Mony a díky za krásné popisování tvých zážitků, stálo by za to, udělat to jako knihu. papa Mony, Hanka

Replies
    1. Děkuju Hani =) Uvidíme se snad, jakmile se nějak dostanu do Prahy ;)